Luštěnina, která původem pochází z Indie, se skutečně rozšířila do celého světa. Jedná se o druh zelených fazolek, který je velmi vhodný i na klíčení. V některých vybraných obchodech se dají zakoupit již naklíčené výhonky, takže si je můžeme snadno pořídit bez práce a čekání. Ovšem daleko je lepší si je sami vypěstovat. Netrvá to dlouho a klíčky můžeme průběžně pojídat. Jsou výborným a bohatým zdrojem bílkovin, vápníku, hořčíku, železa, draslíku, vlákniny a téměř všech vitamínů skupiny B. Pokud bychom zralé fazolky vařili, tak se musíme tak trochu obrnit trpělivostí, ale na druhou stranu výsledná práce bude také za to stát. Dají se prakticky použít všude do salátů, polévek, ale i si sednou s kuřecím masem.

fazolové klíčky

Jak získat kvalitní klíčky?
1.       Bude nutné si pořídit klíčící misku, která není drahá a ani nezabere příliš místa na kuchyňské lince.
2.       Nenaklíčené fazolky zakoupíme ve zdravé výživě nebo například https://www.nakliceno.cz/mungo/ také nabízí možnost si je pořídit a s nimi případně i další druhy semen.
3.       Pořádně je propláchneme pod vodou, vložíme do misky a zalijeme čistou vodou, taky aby byly ponořené. Necháme je takto odpočívat do rána.
4.       Poté vodu slijeme, propláchneme a vložíme do klíčící nádoby, kterou uzavřeme a necháme odpočívat.
5.       Nesmí být na suchu, ale zároveň ne plavat ve vodě, tudíž zavlažujeme a pozorujeme změny na fazolkách.
6.       3-4 dny budou celkem stačit na první sklizeň. Před sklizní zkontrolujeme klíčky a fazolky, které nevyklíčily, vyhodíme.
7.       Sklízet můžeme postupně nebo najednou a uchovávat je musíme v chladničce. Určitě bychom neměli sníst denně více jak hrst čerstvých klíčků.

zelené fazole

Je mnoho důvodů pro konzumaci

·         Jsou lépe stravitelné, než zralé plody. I když se jedná o luštěninu, tak po klíčcích nepřichází problémy s nadýmáním.
·         Získáme veškeré živiny, které jsou vloženy pro růst a vývoj rostlinky a tělo si s nimi hravě poradí.
·         Jsou naprosto chutné a mnohdy se ani nepozná, že jednou by z tohoto měla být fazole.
Jsou plné živin, enzymů a zdraví prospěšných látek, ty jinde nezískáme. 

Mungo patří mezi velmi cenný zdroj bílkovin
4 (80%)3